Friday, December 16, 2011

Kehidupan



Syida tak boleh tdo..(huhuhu)
Mata x boleh pejam la…
So ape lg pinjam jap
Samsung Galaxy SII adek
hehehe
(pinjam ye farah)

Tiba-tiba ader satu lagu ni
Buat syida tertarik
Sedap pulak dengar pagi2 buta ni..

Dari lirik2 lagu tu
Syida dapat simpulkan beberapa perkara

·         Kesenangan yang datang dalam hidup kiter ni tak akan selamanya kiter rasai¤..

Begitulah contohnya selepas susah akan datannya kesenangan..
Seperti juga selepas malam Allah s.w.t. akan datangkan siang kepada   
kiter…
Oleh itu, waktu senang jangan lah kiter lupa daratan.

·         Kiter kene gunakan kesempatan yang datang untuk kiter tu utk lakukan kebaikan sebelum segalanya terlepas dr genggaman kiter¤..

Kelak nnti bile kiter menyesal tak berkesudahan
Apa guna sesalan hanya menekan jiwa kiter..

·         Kiter juga jangan fikir derita yang kiter lalui akan berpanjangan¤

Sebabnya kalau kiter pikir mcm tu kelak akan
membawa putus asa pada tuhan.
Astaghfirullah.. elak2 kan lah dr berfikir begitu ya..

Contohnya,biasa kabus tak akan berpanjangan
Setelah kabus berlalu
Pasti cerah kembali…

·         Kite juga kene ingat bahawa ujian adalah tarbiyah dari Allah s.w.t.¤

Apakah kita akan sabar ataupun sebaliknya dengan ujian Allah itu..
Renung2kan lah..

·         Ingatlah kesenangan yang datang selepas kesusahan itu semuanya adalah nikmat dari tuhankiter yang Maha Esa¤

_adaptasi dr lagu
 Kehidupan-inteam-

Ilmu ni adalah untuk dikongsi bersama..
Untuk di ingatkan kepada saya juga…
Di harap intipati yang amat berguna
dr lagu ini
di ambil sebaiknya..
ingatlah dalam mengejar dunia
ader akhirat yang lagi penting..
_untuk peringatan bersama_
Assalamualaikum…

nak dengar lagu "klik sini"


Monday, December 12, 2011

Tau jenis boys melalui handphone


Percaya tak kalu syida cakap...
kite boleh tau boys tu
dgn lebih mendalam
dengan hanya tau hp ape yg dia pakai..
percaya tak?? percaya tak???
percayalah... = ='

banyak sebenarnya,,,
tp hari ni syida nak citer pasal
boys yang pakai hp
TOUCHSCREEN


Boys yg mengemari hp model
touchscreen
adalah type kwn yang
perfectionist.
Senang ckp boys ni kalu buat satu perkara
selalu dyer wat dengan teratur,
begitu juga dengan barang kesayangan dyer.
Wajah tersusun rapi.
Lihat je bilik tidur dyer, begitu teratur...

Biarpun mungkin korang rasa tertekan
dengan kawan sebegini,
sentiasa inginkan kesempurnaan,
namun dalam bab cinta,
diorang ni tergolong dalam golongan
yang romantik dan akan
mengangkatkat pasangannya ke darjat yang paling tinggi.
Jika korang terpilih jadi GF,
bertapa bertuahnya badan
kerana korang
akan dilayan seperti
puteri raja...


HOW TO GET HIM?

Buat korang yg ingin n'kwn ngan orang
yang type mcm gini
harus lebih teliti
dan mengambil berat soal penampilan...
Tak boleh selekeh!
Sebaliknya kene sentisa rapi n kemas.

Selain itu, kalu nak tackle hati boys yg
gemar gadget touch screen ni,
you all mestilah menjadi seorg yg
lebih feminin...

Laen kali
syida cter pasal phone lain pulak...

Samsung Galaxy SII

Sunday, December 11, 2011

Newborn

 
 
 
Alhamdulillah.... lastly dapat gak update
blog ni sepuas hati...
adeq org ader tanye...
why pink?
:D
org jawab pink warnanya lembut...
tenang kalu tengok..
ahahah..
tembak je tu..
dah tu je yg terlintas kat kepale ni...
 
org nak ucapkan ribuan terima kasih kepada
Cik Lyssa
tutorial akak mmg berkesan..
thanks...
 
spe nak gi test tutorial Kak Lyssa 'klik sini'
 
 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...